- منتشر شده در یکشنبه, 14 خرداد 1391 01:00
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
رهبر کبیرو عزیز ما که در عالم چهره درخشان بود و حقیقتاً مثل او نه در این زمان و نه در زمانهای گذشته نداشتیم ، لااقل در چهرههای معروف عالم بعد از انبیاء و اولیاء علیهم السلام، به این عظمت و با این خصوصیات مثبت سراغ نداریم.
معظم له میفرمایند: یقینا خصوصیات امام، استثنایی، ممتاز و بی نظیر است و هرچه در ابعاد شخصیت ایشان تأمل كنیم ، این استثناء و امتیاز را بهتر و بیشتر می یابیم. درباره شخصیت امام خمینی واقعا نمی شود حرف زد . وقتی می خواهیم راجع به ابعاد شخصیت این عزیز دوران و یادگار پیامبران حرف بزنیم ، می دانیم كه ناقص خواهد ماند. زمان زیادی لازم است تا زبانهای گویا بتوانند عظمت این شخصیت را بیان کنندلذا در این مقاله به برخی از خصوصیات بارز امام(ره)می پردازیم.
قاطعیت امام (ره)- منتشر شده در پنج شنبه, 11 خرداد 1391 23:59
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
ولادت جواد الائمه برشما مبارک باد
- منتشر شده در جمعه, 05 خرداد 1391 11:03
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
حاج رضا فلاح «امین» در مورد اهانت به مقدسات مکتب تشیع و توهین اخیر به ساحت مقدس حضرت امام هادی علیه السلام گفت: کسانی که اهانت به مقدسات و ائمۀ معصومین شیعیان را در دستور کار خود دارند از جیره خواران و ایادی استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار و فرقۀ منحرف وهابیت هستند که سخنان هدایت گر اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام را که چراغ راه امت بیدارگر اسلامی است برنمی تابند فلذا عقده های کفر گونۀ خودشان را از طریق عوامل ناآگاه و نابخرد به مقدسات شیعیان باز می کنند و انتقام موج بیداری اسلامی در جهان را با تهاجم و اهانت از مکتب انسان ساز شیعه می گیرند که این توهین ها عواطف دوستان اهلبیت را جریحه دار کرده و موجب اتحاد و همدلی بیشتر شده تا جایی که انسان های آزاده و تشنۀ حقیقت در جهان نسبت به این تهاجم ها حساس شده و زمانی که از کینۀ دیرینۀ اردوگاه عناد، کفر و نفاق آگاهی پیدا می کنند فوج فوج به مکتب اهلبیت می پیوندند و اینکه می گویند «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» مصداق همین حرکت است. در همین جا باید عرض کنم مداحان و شاعران اهلبیت و مجمع نغمه سرایان آل محمد استان قم و انجمن نغمه سرایان کوثر همانند دیگر شاعران و مداحان کشور اسلامیمان توهین به ساحت مقدس حضرت امام هادی علیه السلام را محکوم کرده و انزجار خویش را از اتحاد کفر و نفاق و استکبار جهانی اعلام می دارد و از حکم مراجع عظام نسبت به اهانت کنندگان حمایت نموده و آمادگی خود را در راه روشنگری اهداف مقدس اسلام و مکتب مترقی و روشن گرانۀ تشیع اعلام میدارد و با تمام وجود در خط مقام عظمای ولایت حرکت کرده و گوش به فرمان معظم له خواهد بود تا منویات ایشان را مو به مو مورد توجه قرار دهد و به اجرا درآورد، دشمنان هم باید بدانند آن زمان که شیعیان در موضع قدرت نبودند از مقدساتشان حفاظت و حمایت کردند چه رسد در این برهه از زمان که الحمدلله در موضع قدرت قرار دارند و ملت های آزاده چشمشان به سوی ایران و هدایت های پیمبرگونۀ رهبر عزیز امت اسلامی است و انشاء الله خداوند تعالی مانند گذشته شرّ شیاطین بزرگ و کوچک را به خودشان باز می گرداند و انشاء الله مکتب بالنده و انسان ساز تشیع با ظهور حضرت ولی عصر (عج) فراگیر و جهانی خواهد شد، «اللهم عجل لولیک الفرج».
- منتشر شده در جمعه, 05 خرداد 1391 10:59
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
بر بال پرنده دلم ، زخم نشست
گفتم زخم! نه ، بلكه پر و بال شكست
در سوگ امام دهمين ، هادىِ دين
كَز ظلمِ عدوش ، بند از بند گسست
* * *
در سامره ماتمى گران ، بر پا شد
در خُلد برين ، غرق عزا ، زهرا شد
از بام فلك ، نغمه غم مى آيد
تكرار مَگر ، دوباره عاشورا شد ؟!
* * *
شاعر:حاج رضا فلاح «امین»
- منتشر شده در جمعه, 05 خرداد 1391 00:28
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
پیامکهای نقوی
میشود تکثیر با یادت تمامِ اشکها بر تو باد، ای آسمانی دل، سلام اشکها مثل بارانیترین فصلی که میگیرد دلم یک جهان، اندوه دیدم، در پیام اشکها
سلام بر تو ای زبان گویای همهی پاکی ها ! ای پاسدار شرافت!
سلام بر تو ای امام دهم و گل روی معنا!
سلام بر تو ای شکیبا! سلامی از همه سوی زمین و زمان، به بلندای برترین نقطه آسمان...
***
- منتشر شده در جمعه, 05 خرداد 1391 00:12
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
حضرت امام علی النقی علیه السلام در سال 214 هجری قمری و ظاهرا در مدینه به دنیا آمده اند. آن بزرگوار در سن شش سالگی و پس از شهادت پدرشان امام جواد (220 ه ) به امامت رسیدند و تا سال 254 ه – و به مدت 34 سال – عهده دار این منصب سترگ الهی بودند. مادر ایشان بنابر مشهور سمانه نام دارد. از امام، چهار پسر و یک دختر باقی ماندند: امام حسن عسکری، حسین ، محمد و جعفر - معروف به کذاب – و عَلیّه. فعلا به این چند سطر درباره حیات شخصی ایشان بسنده می کنم.
حکّام زمانه امام دهم
امام هادی در طول دوران امامتشان با 6 نفر از خلفاء عباسی معاصر بودند: معتصم عباسی (م 227 ه ) واثق(م 232 ه ) متوکل(م 247 ه ) منتصر (م 248 ه ) مستعین(م 251 ه ) معتز (م 255 ه ) که در این میان دوران متوکل عباسی هم به لحاظ طول زمان و هم به لحاظ ثبات حکومت عباسی دارای جایگاه خاصی است.
- منتشر شده در سه شنبه, 02 خرداد 1391 12:01
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
از روشنی طلعت رخشنده «باقر»
شد نور علوم نبوی بر همه ظاهر
در اوّل ماه رجب از مشرق اعجاز
گردید عیان ماه تمام از رخ باقر
***
- منتشر شده در سه شنبه, 02 خرداد 1391 12:00
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
«الکافی» معتبرترین کتاب حدیثی شیعه هشت جلد دارد دو جلد اول آن اصول، پنج جلد بعدی آن (3-7) فروع و جلد هشتم آن روضه کافی نام دارد. مولف جلیل القدر این کتاب مرحوم کلینی (م 329 ق) در روضه کافی جریانی را از امام باقر علیه السلام نقل می کند که برای شیعیان و ارادتمندان به آن حضرت بسیار گوارا و نوید بخش است.
راوی این روایت حَكَمِ بْنِ عُتَیْبة است. او می گوید:
در خدمت امام باقر علیه السّلام بودم و اطاق آكنده از جمعیّت بود ناگاه پیرمردى كه بر عصاى خود تكیه داشت، پیش آمد تا به در اطاق ایستاد.
عرض کرد: السلام علیك یا ابن رسول الله و رحمة الله و بركاته و بعد سكوت كرد. امام پاسخ داد: علیك السلام و رحمة الله و بركاته.
بعد پیرمرد رو كرد به سایر جمعیت كه در آنجا بودند و به آنها نیز سلام کرد. همه جواب سلامش را دادند. در این موقع رو به جانب حضرت نمود و گفت: یا ابن رسول الله مرا نزدیك خود بنشان فدایت شوم به خدا سوگند من شما و كسى كه شما را دوست داشته باشد را دوست دارم و این علاقه برای مطامع دنیایی نیست.
- منتشر شده در سه شنبه, 02 خرداد 1391 11:58
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
استاد شهید مرتضى مطهرى رحمه الله در این باره مى فرماید: اسلام دو پیوند با اقتصاد دارد: مستقیم و غیرمستقیم. پیوند مستقیم اسلام با اقتصاد؛ از آن جهت است که مستقیماً یک سلسله مقررات اقتصادى درباره مالکیت، مبادلات، مالیاتها، ارث، هبات، صدقات، وقف و مجازاتهاى مالى و غیره دارد.
پیوند غیرمستقیم اسلام با اقتصاد، از طریق اخلاق است. اسلام مردم را توصیه مى کند به امانت، عفت، عدالت، احسان، ایثار، منع دزدى و خیانت و رشوه. همه اینها در زمینه ثروت است، و یا قسمتى از قلمرو این مفاهیم، ثروت است. (1)
بى گمان یکى از مهم ترین انگیزه هاى مکتب نبوى صلى الله علیه وآله در توصیه به شکوفاسازى اقتصاد و بهره مندى از دارایى کافى، نقش مهم یک اقتصاد مطلوب در مدد رساندن به دیندارى و اصلاح امر آخرت است؛ همان گونه که در حدیث نبوى صلى الله علیه وآله چنین مى خوانیم: نِعْمَ الْعَوْنُ عَلى تَقْوَى اللَّهِ الْمالُ؛(1) مال و دارایى، چه کمک خوبى براى پرهیزکارى است.
- منتشر شده در سه شنبه, 02 خرداد 1391 11:57
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
خداوند هیچ بندهاى را براى عهدهدار شدن مقام امامت بر نمىگزیند و او را حجّت آشکار خویش بر آفریدگانش قرار نمىدهد، مگر آن که صفات پسندیده و مکارم اخلاق در وجود او به کمال رسیده باشد و سخن و عملش مطابق حقّ و صلاح باشد.
ابن شهر آشوب درباره امام باقر (علیه السلام) مىگوید: او راستگوترین، گشادهروترین، بخشندهترین و عالمترین مردمان بود، همواره ذکر حقّ بر زبانش جارى بود و غذا خوردن یا صحبت با مردم مانع از ذکر وى نبود، مراتب بخشندگى و بزرگوارى آن امام در میان مردم زبانزد بود و هیچ گاه از صله دادن به برادران و دیدارکنندگان و آرزومندان به ستوه نمىآمد، بسیار خاضع و خاشع بود و همواره اهل بیت خود را به تلاوت قرآن فرمان مىداد و هر کس نمىتوانست مىفرمود، ذکر بگوید.
آن حضرت بنده مطیع سر به فرمان حقّ بود تا آن جا که نقل شده، روزى یکى از فرزندان حضرت به شدّت بیمار بود و امام بر فراز بسترش نگران و اندوهگین به سر مىبرد، ولى پس از درگذشت آن طفل، امام با رویى گشاده با مردم مواجه شد، مردم که از این امر متعجّب شده بودند از علّت آن سؤال کردند، امام (علیه السلام) فرمود: ما به زندگى بستگان خود علاقهمندیم و امیدواریم سالم بمانند و بهبودى یابند، امّا وقتى حکم خدا بر فوت آنها قرار گرفت، به آنچه او دوست مىدارد گردن مىنهیم و راضى هستیم.
- منتشر شده در سه شنبه, 02 خرداد 1391 11:54
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
همانا شیعیان علی (علیه السلام) آنهایند که در راه ولایت ما نسبت به یکدیگر [فداکاری و] بذل و بخشش می کنند، در محور دوستی ما همدیگر را دوست دارند، به خاطر احیای فرهنگ و معارف ما به دیدار همدیگر می روند، هرگاه خشمگین شوند، ظلم و ستم روا نمی دارند و هر گاه راضی و خشنود گردند، زیاده روی نمی کنند .
همانطور که از مفهوم کلمه شیعه بر می آید، پیروی، تبعیّت و الگو پذیری از ائمه معصومین علیهم السلام در تمامی شؤونات زندگی، لازمه شیعه بودن است. در سخنان گهربار معصومین علیهم السلام خصوصیات و ویژگیهای یک پیرو واقعی بیان شده است تا بدین وسیله یادآور شوند که شیعه بودن صرفاً با ادّعا و یا نامگذاری محقّق نمی شود؛ بلکه شیعه واقعی کسی است که سعی و تلاش وافر خود را در جهت شناخت طریقه تبعیّت و گام نهادن در این مسیر به کار گیرد. امام محمدباقر علیه السلام برخی از اوصاف شیعیان را در یکی از سخنان خود بیان فرموده اند که در این مقاله به تبیین و توضیح آن می پردازیم.
- منتشر شده در چهارشنبه, 06 ارديبهشت 1391 12:36
- نوشته شده توسط امیرحسین فلاح
فدك، محكى بر عیار مسلمانى
شخصیت یگانه اى چون حضرت زهرا علیهاالسلام كه به اوج وارستگى از دنیا رسیده است، چرا در مقابل غصب ملك خویش آن همه حساسیت نشان مى دهد؟! چرا براى بازپس گیرى فدك تمام مسلمانان را به قیام فرا مى خواند؟!
براى پاسخ گویى به چنین پرسش هایى دقت و ژرف نگرى در سیره علمى و عملى آن یگانه جهان ضرورى است; دقت در شیوه زندگانى آن جناب از یك سو و ژرف نگرى در مجموعه فرموده هاى ایشان از دیگرسوى مى تواند گره گشاى رمز و راز حقیقى قیام بزرگ آن حضرت باشد.
راز قیام بزرگ زهرا علیهاالسلام
زهرا علیهاالسلام دست پروده پیامبرى است كه هماره به او درس خداگرایى و دنیا گریزى داده است. او در پرتو تعالیم الهى به چنان معرفت و بصیرتى دست یافته بود كه اگر تمام كوه هاى جهان هم برایش به طلا بدل مى شد، در پیش چشمانش با ذره اى خاكستر تفاوت نمى كرد:
پیش او خاك بُوَد فدك; زان كه در فلك بوسه زند به افتخار مَلَك، خاكِ پاى او (1)